joi, 28 aprilie 2016

De ce nu sunt intotdeauna produsele in stoc intr-un magazin de cadouri online?

 De ce nu sunt intotdeauna produsele in stoc intr-un magazin de cadouri online?

Desi este inca la inceput comertul online din Romania este in continua schimbare, spre bine, zic eu. Semnalele care vin dinspre publicul cumparator sunt bune dar in acelasi timp apar si unele probleme in relatia magazin-cumparator. Una dintre cele mai ''delicate''probleme care pot strica relatia magazinului cu clientii sai este aceea legata de stocuri.


Cei mai multi dintre noi ne asteptam ca atunci cand plasam o comanda intr-un magazin online, produsul sa fie in stoc si gata de livrare la orice ora. Realitatea este diferita insa si 99% dintre magazinele online se confrunta cu problema stocurilor.
Este nevoie de un program de gestiune care sa tina stocurile la zi in timp real. In cazul in care magazinul online pune la vanzare doar produsele la care detine stocuri si le vinde doar online, lucrurile sunt mai simple. In cazul nostru situatia este diferita deoarece produsele noastre se vand atat online cat si la magazinele partenere din Bucuresti si din tara.


Practic, ar trebui sa existe cineva care sa modifice stocurile in timp real in trei magazine online la zeci de produse vandute zilnic. ''E simplu!'' probabil veti zice. Pai nu este! Acel cineva trebuie sa scoata sau sa introduca si alte produse.


Unele vin altele pleaca , unele se intorc altele nu. In cazul produselor care nu se mai fabrica, ele trebuie sa fie scoase din magazin pentru totdeauna. Pentru produsele care nu sunt in stoc dar pot reveni este o alta poveste. Nu este recomandabil sa le scoatem dar clientul trebuie sa afle daca il poate comanda sau nu. Aici este nevoie de optiunea ''Confirma stocul!'' atunci cand posibilitatea actualizarii in timp real a stoculrilor este imposibila. Pentru un magazin online care nu are stocurile actualizate, plata cu cardul nu este o optiune viabila. Desi multi clienti vor sa plateasca cu cardul, aceasta varianta nu este intotdeauna posibila.

Niciun comentariu :